zondag 6 oktober 2013

Een nieuw Idee? A new Idea

Google is mijn beste vriend als het gaat om opdoen van nieuwe technieken en ideeen. Tik iets willekeurigs in en voila, een hele berg inspiratie voor het opgrijpen. In bijna iedere patroon wat je vind of iedere foto kun je wel een element vinden wat je mooi vind. Maar dan moet je het nog vertalen in een patroon.

Google is my best friend if it comes to learning new techniques and ideas. Just type in something random and voila, a whole page of inspiration for the taking. In almost any pattern you can find there is an element that you like. The big problem is translating it into your own pattern.

Afgelopen vrijdag was ik weer eens een beetje doelloos aan het googelen toen ik een patroon tegen kwam wat een spiraalvormig opgebouwde tunisch gehaakte lap was. Het idee er achter vond ik geweldig, maar vertaal dat maar eens in een breiwerk. Hoewel het eindresultaat er het zelfde uit ziet zijn het toch twee heel verschillende technieken

Last friday I was aimlessly googeling again when I found a pattern for a spirally built square tunic crochet pattern. I loved the idea, but how to translate it into a knitted peace. Though the finished result looks similar, the technique is actually quite different.

Vanuit het kantbreien ken ik een techniek om randen aan te breien aan een eerder gemaakt hoofdpaneel, en omdat ik ook sokken brei ken ik ook de short row techniek om de hiel te keren. Deze twee technieken samen zorgen er voor dat ik inderdaad spiraalvormig kan gaan breien. Ik ben bezig met een proeflapje nu en ik hoop dat het word wat ik in gedachten heb.

Since I am a lace knitter I know a technique toe knit on edges to a previously made main panel and because I knit socks to I also know the short row techniqe to turn the heel. These two techniques make it possible to me to actually knit a square spiral. Currently I am working on a swatch and I sure hope it turns out the way I have in mind


Geen opmerkingen:

Een reactie posten