maandag 26 maart 2012

Werk in uitvoering / Work in progress

Na vorige week ziek te zijn geweest heb ik vandaag eindelijk mijn vaas gekocht en ben ik begonnen aan mijn project. Ik ben echt zo benieuwd hoe het er uit gaat zien. Eerst ben ik gaan zoeken op internet naar een bruikbare afbeelding. Deze heb ik uitgeprint en aan de binnenkant van de vaas geplakt. De afbeelding heb ik

hier vandaan.

After being ill last week, I finally bought my vase and I have started my project. I am psyched to see how it turnes out. First I started surfing the internet for a usable image. I printed it, and I sticked it to the inside of the vase. Click on "hier" to go to the original image.


Toen ik helemaal tevreden was over de plaatsing van de afbeelding (en nadat ik alles klaar had gezet), wilde ik gaan graveren. Helaas toen ik mijn veiligheidsbril wilde opzetten kon ik die niet vinden. Ik heb nog even gezocht, maar ik heb hem duidelijk misplaatst. Gelukkig kon ik wel mijn oude veiligheidsbril vinden dus heb ik die maar gebruikt. Hij was nog niet op, maar ik vind hem niet fijn zitten. Vandaar dat ik een nieuwe heb aangeschaft.

When I was completely satisfied with the location of the image (and after clearing my workspace) I decided to start engraving. Unfortunately when I wanted to put on my safety goggles, I could not find them. I did search for a while, but I clearly misplaced them. Luckily I could find my old pair so I used that pair instead. It was not yet ready for replacement at the time but since I did not like how it fit me, I bought a new pair.



Uiteindelijk ben ik begonnen met het graveren. Na ruim 1,5 uur bezig te zijn geweest heb ik eigenlijk nog maar een heel klein stukje af. Dit project gaat me een hoop tijd kosten om af te maken. Ik heb een foto'tje toegevoegd van een detail van de afbeelding. Ik hoop dat het weergeeft hoe ontzettend gedetailleerd het plaatje is.

Finally I started engraving. After working more than 1,5 hours, I have only finished a small portion of the whole image. This project is going to cost me a lot of time to finish. I have added detailed foto of the image. I hope it reflects how very detailed the complete image is.


Dit is natuurlijk maar een klein detail, maar dit is wel representatief voor een groot gedeelte van de afbeelding.

Of course this is only a small detail, but I think it represents the level of detail for most of the complete image

Geen opmerkingen:

Een reactie posten